Rozrywka


OGŁOSZENIE
"Wyprawka Szkolna"
w roku szkolnym 2008/2009
Proszę o zgłaszanie się do kancelarii szkoły w celu pobrania wniosków do dofinansowania zakupu podręczników.
Dochód na członka rodziny uprawniający do zakupu książek nie może przekraczać
kwoty 351 zł. Wnioski należy składać do 12 września 2008 r.


Dyrektor
Szkoły Podstawowej nr 10
w Lublinie
informuje, że rozpoczęcie roku szkolnego 2008/2009 odbędzie się dnia 1 września 2008 roku
o godz. 9.00 na boisku szkolnym. Uroczystość poprzedzi Msza św.
w kościele p.w. Św. Agnieszki w Lublinie o godz. 8.15
Zapraszamy!!!


LISTY UCZNIÓW KLAS I
na rok szkolny 2008/2009 dostępne są
w SEKRETARIACIE SZKOŁY




Kalendarz szkolny 2007/08

Podręczniki 2008/09

Rozkład dzwonków

Szkoła bez przemocy


Uwaga! Uczniowie i rodzice klas VI - sprawdzian



Strona główna
Samorząd
Grono pedagogiczne
Przyjaciele
Konkursy międzyszkolne
Zajęcia pozalekcyjne
Osiągnięcia
Nasze prace
Współpraca z rodzicami
Historia szkoły
Wspomnień czar...
O patronie
Galeria
Rozrywka :)
Wywiady

» http://www.kuratorium.lublin.pl
» http://www.oke.krakow.pl
» http://www.um.lublin.pl

» http://www.men.gov.pl

» Blog klasy "0b"
» Blog Samorządu Uczniowskiego

     

> > > > >



VI EDYCJA KONKURSU INFORMATYCZNEGO „MISTRZ KOMPUTERA”

I. CELE OGÓLNE KONKURSU

1. Dla nauczycieli:
- Wskazywanie przykładowych rozwiązań metodycznych pracy z uczniem zdolnym
- Wykazanie się konkretnym działaniem na rzecz środowiska lokalnego.
2. Dla uczniów:
- Wdrożenie uczniów do stosowania komputera, oprogramowania i korzystania z sieci Internet do rozwiązywania problemów z życia codziennego.
- Zainteresowanie uczniów technologią informacyjną i rozwojem informatyki.
- Uświadomienie uczniom zagrożeń wynikających z niewłaściwego wykorzystania komputera:
a) BHP pracy z komputerem
b) Treści niepożądane w środowisku Internet
c) Zagrożenia wynikające z niewłaściwego doboru programu lub gry komputerowej
Cele wychowawcze konkursu:
Uczeń poprzez uczestnictwo w konkursie:
- Wzmacnia wiarę we własne siły.
- Uzyskuje motywację do dalszej pracy.
- Rozwija motywację do dalszej pracy.
- Kształci umiejętność dokonywania właściwego wyboru podczas wyszukiwania informacji w różnych źródłach.
- Rozwija swoją wyobraźnie.
- Dostrzega wartości własnej pracy.
- Dostrzega korzyści związane z rozwojem technologii komputerowej.

II. UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA

1. Budowa i zasada działania komputera
- Zna podstawowe zasady obsługi komputera.
- Potrafi zorganizować stanowisko pracy zachowując zasady BHP.
- Zna elementy, z których składa się zestaw komputerowy.
- Potrafi rozróżnić urządzenia peryferyjne (wejścia i wyjścia).
- Potrafi omówić zasadę działania komputera.
- Wie do czego służy procesor, pamięć wewnętrzna: RAM, ROM, pamięć zewnętrzna: HDD,FDD,CD-ROM, karta muzyczna, karta graficzna.

2. System operacyjny Windows
- Potrafi wyjaśnić pojęcia: program, system operacyjny, środowisko pracy, aplikacja.
- Wie do czego służy Eksplorator Windows
- Zna budowę i potrafi obsługiwać okna w środowisku Windows.
- Zna pojęcia ścieżka dostępu.
- Potrafi samodzielnie uruchomić program i zakończyć jego działanie.
- Potrafi uruchomić kilka programów jednocześnie.
- Zna pojęcia plik, rozszerzenie pliku, drzewo katalogów.
- Potrafi utworzyć drzewo katalogowe.
- Potrafi nadać i zmienić nazwę katalogu.
- Potrafi zapisać informację we wskazanym katalogu.
- Potrafi kopiować pliki i katalogi.
- Potrafi usuwać pliki i katalogi.
- Potrafi zapisać informacje na dyskietce.
- Potrafi przegrać zawartość dyskietki na dysk twardy i na inną dyskietkę.
- Potrafi nazwać i zmienić nazwę dyskietce.
- Umie poruszać się po strukturze katalogów.
- Umie zakładać własny katalog i umieszczać w nim pliki.

3. Program graficzny „PAINT”
- Zna pojęcie program graficzny.
- Zna budowę okna oraz funkcje przycisków.
- Zna podstawowe narzędzia i umie z nich korzystać.
- Zna podstawowe operacje usuwania elementów: gumka, wytnij, wyczyść obraz.
- Wie w jaki sposób posługiwać się paletą kolorów.
- Wie w jaki sposób korzystać z kolorów niestandardowych.
- Wie w jaki sposób zapisywać rysunki i umieszczać je w odpowiednim katalogu.
- Wie w jaki sposób kopiować, przesuwać, pochylać, powiększać, obracać, odwracać kolory.
- Potrafi wykorzystać poznane metody do tworzenia własnej kompozycji.
- Rozumie różnice między pojęciami rozciągnąć w pionie, rozciągnąć w poziomie, pochylić, obrócić.
- Potrafi posługiwać się paskiem narzędzi tekstowych.
- Potrafi przekształcić wybrany element rysunku na różne sposoby w tym zmniejszyć, powiększyć.

4. Edytor tekstu „WORD”
- Zna budowę okna edytora tekstu.
- Zna pojęcie: redagowanie (edycja).
- Potrafi wprowadzać polskie znaki i symbole.
- Potrafi podać różnice między edytorem tekstu a edytorem grafiki.
- Wie jak zmienić krój, styl, wielkość czcionki, atrybuty liter.
- Wie jak ustawić marginesy, akapity, wcięcia, zna pojęcie formatowanie.
- Potrafi zredagować wcześniej napisany tekst wprowadzając akapity, pozycjonując (centrowanie, justowanie, zmieniając wielkość i styl czcionki).
- Wie w jaki sposób możemy wyróżnić fragment tekstu (zmienić: rodzaj czcionki i kolor znaków).
- Potrafi wszystkie wyróżnienia zastosować w przykładowym tekście.
- Zna pojęcia: blok, schowek, zapisz, otwórz.
- Zna sposoby zaznaczania, usuwania, kopiowania, wklejania, sprawdzania pisowni.
- Rozróżnia pojęcia: fragment, wyraz, wiersz, zdanie, akapit, cały dokument.
- Wie kiedy stosujemy indeks górny a kiedy dolny i potrafi zastosować je w praktyce (proste równania matematyczne, wzory chemiczne, godziny).
- Zna pojęcia: tabela, komórka, wiersz, kolumna.
- Zna metody rysowania tabel (wstawiania wierszy, kolumn, usuwania, dzielenia i scalania komórek – formatowania tabeli).
- Zna sposoby punktowania i numerowania.
- Uczeń potrafi zapisać plik tekstowy.
- Zna podstawowe narzędzia edytora tekstu i grafiki.
- Zna sposoby importowania rysunków z edytora grafiki do edytora tekstu i odwrotnie.
- Potrafi wykorzystać poznane wcześniej wiadomości i umiejętności do wykonania projektu ...).
- Wie w jaki sposób może wstawić gotowy element do dokumentu tekstowego (ClipArt).
- Wie jak otaczać rysunek tekstem.
- Wie jak uruchomić edytor WordArt.
- Wie jak uruchomić wbudowany do Worda edytor grafiki (autokształty).
- Potrafi wykorzystać autokształty i możliwości edytora WordArt do tworzenia dokumentów.

5. Sieci komputerowe i Internet
- Wie co to jest protokół http.
- Zna budowę adresu strony internetowej.
- Wie co znaczą skróty: WWW, URL.
- Wie jakie usługi oferuje sieć komputerowa.
- Wie jak się wpisuje adres internetowy.
- Zna korzyści płynące z używania internetu w domu, w szkole, pracy.
- Wie co to jest internet.
- Wie jakie są nazwy wyszukiwarek polskich.
- Wie co to jest wyszukiwarka i przeglądarka internetowa i zna różnice między tymi programami.
- Zna budowę adresu e-mail.

III. ZASADY ORGANIZACJI KONKURSU

W konkursie biorą udział szkoły podstawowe miasta Lublina:
SP nr 2, SP nr 3, SP nr 6, SP nr 7, SP nr10, SP nr 22, SP nr 28, SP nr 30, SP nr 31, SP nr 39, SP nr 43, SP nr 50, SP nr 51, SP nr 52.

1. Pierwszy etap – konkurs szkolny (część teoretyczna – test zamknięty):
- Termin 05 lutego 2007 r.
- Godz. 10:00
- Czas trwania 45 minut
- Zalecenia: do drugiego etapu konkursu kwalifikują się uczniowie, którzy uzyskali od 80% do 100% prawidłowych odpowiedzi.
- Uczniowie rozwiązują test na terenie własnej szkoły.
- Komisja szkolna sprawdza testy.
Uwaga:
Nie więcej niż 10 uczniów o najwyższych wynikach z każdej szkoły- wymóg ze względu na warunki przeprowadzenia dalszych etapów konkursu.

2. Drugi etap – międzyszkolny (część teoretyczna – test skategoryzowany):
- Termin 09 marca 2007 r.
- Godz. 15:00
- Czas trwania 60 minut
- Zalecenia: do trzeciego etapu konkursu zakwalifikują się uczniowie, którzy uzyskali od 90% do 100% prawidłowych odpowiedzi.
- Uczniowie rozwiązują test w Szkole Podstawowej nr 10 w Lublinie ul.Kalinowszczyzna 70.
- Komisja składająca się z autorów i organizatorów konkursu sprawdza testy.

3. Trzeci etap – konkurs międzyszkolny (część praktyczna):
- Termin 23 marca 2007 r.
- Godz. 15:00
- Czas trwania 90 minut
- Uczniowie rozwiązują określone zadania praktyczne.
- Uczniowie rozwiązują zadania praktyczne w Szkole Podstawowej nr 43 w Lublinie ul.Śliwińskiego 5.
- Oceny prac dokonuje komisja składająca się z autorów i organizatorów konkursu.

Uczniowie, których prace zostaną ocenione najwyżej otrzymują tytuł laureata konkursu:
„Mistrz komputera”